utorak, 19 april 2022 23:00

Dva medija u Vranju dobila skoro 18 od ukupno 22 miliona za projekte u oblasti javnog informisanja

Napisao/la
Ocenite ovaj članak
(1 Glas)

Projekti dve medijske kuće iz Vranja u oblasti javnog informisanja biće sufinansirani sa skoro 18 od ukupno 22 miliona dinara. Takođe, mediji dva vlasnika sa bezmalo 18,5 od 22 miliona.

Ne morate biti naročiti poznavaoci lokalnih prilika – od društvenih, socijalnih i kulturnih, preko ekonomskih, do sportskih i političkih – da biste povezali da, od dolaska Srpske napredne stranke (SNS) na vlast 2016. godine, u Vranju najveći deo para za medije, tačnije za projekte od javnog interesa kojima ti mediji konkurišu, ode u ruke dva lokalna medija.

Prvi je TV Vranjska plus, osnovana 1. februara 2016, baš u godini smene Socijalističke partije Srbije (SPS) sa vlasti nakon četvrt veka, te ustoličenja Bulatovića, Nikolića, Đorđevića, Milenkovića i inih naprednjaka.

Pođimo, najpre, od televizijskog projekta – TV Vranjska plus je za javno informisanje građanki i građana Vranja u tekućoj godini iz bužeta dobila 7,5 miliona dinara. Kada se na taj iznos doda 950.000, odnosno novac kojim su poreski obveznici Grada sufinansirali i portal ove televizije, dolazimo do toga da je medij čiji je direktor Marijan Stošić, sudeći po podacima sa sajta Agencije za privredne registre (APR), za informisanje građana u 2022. godini dobio 8,45 miliona.

Druga mezimica vlasti – ili, zapravo, prva, sa dužim "stažom" od taze televizije na kojoj se ne može videti ni pročitati bilo kakva kritika vladajućeg režima, ili je to izolovan slučaj – je RTV Vranje, svojevrsni RTS za Pčinjski okrug. Ova televizija, čiji je zakonski zastupnik Zoran Veličković, za televizijski medijski projekat od javnog interesa biće sufinansirana sa 7,5 miliona, identičnim iznosom kao i TV Vranjska plus. Takođe, portal RTV Vranje dobiće od Grada 950.000, identičan iznos kao i portal TV Vranjska plus. Tu, ipak, nije kraj neizvesnosti – i projekat Radio Vranja je zavredeo pažnju komisije – još 950.000 za medij u vlasništvu Veličkovića.

Prostom matematikom i zbirom tri broja zaključujemo da će ove godine RTV Vranje, po tri osnova na medijskom konkursu, "prihodovati" 9,4 miliona dinara.

Saberemo li ove i novce kojima je "počašćena" TV Vranjska plus, zaključujemo da je dvema medijskim kućama, miljenicima vlasti, pripalo 17,85 miliona.

Ne treba zaboraviti ni da je na ovom konkursu, i to u delu televizijski projekti, RTV Bujanovac sufinansiran sa 600.000 dinara. Ovaj medij je u većinskom vlasništvu (85 odsto) narečenog Zorana Veličkovića, a dve njegove televizije – sa sedištem u Vranju i Bujanovcu – inkasirale su okruglo 10 miliona na ovom medijskom konkursu.

Ako tome dodamo i novac namenjen TV Vranjska plus koja je pod patronatom Marijana Stošića, dolazimo do podatka da su Veličković i Stošić, dvojac vlasnika tri televizije, od građana i građanki Vranja dobili 18,45 miliona.

Dakle, bezmalo 18,5 od ukupno 22 miliona! To znači da je ostalim medijskim kućama (kojih je desetak) ostalo da se zadovolje sa 3,55 miliona.

Komisija je podržala 18 od ukupno 33 projekta koji su pristigli na konkurs.

Televizijama sleduje 17 miliona, internet medijima 3,3 miliona, a za radio projekte opredeljeno je 1,7 miliona

Što se tiče televizija – osim pomenutih aždaja tmurnog medijskog neba u Vranju – RTV Ritam dobiće 700.000, TV Info puls 500.000, a Miloš Stošić PR agencija za marketing Skay media team Ranutovac 100.000.

Sa 1,7 miliona biće sufinansirani radio projekti, od kojih – opet bez aždaja – OK Radio sa 400.000, Radio Ritam sa 250.000, a Miloš Stošić PR agencija za marketing Skay media team Ranutovac 100.000.

U poslednjoj, trećoj, kategoriji internet medija – portal OK Radio biće sufinansiran sa 500.000, Vranje News sa 350.000, a VOM sa 250.000. Projekti portala TV Info puls, JuGmedia i Udruženje građana Pčinjski 017 – portal biće sufinansirani sa po 100.000 dinara.

 

Ovaj tekst urađen je uz podršku Olof Palme International Center. Stavovi izneti u ovom tekstu ne moraju nužno odražavati stavove Olof Palme International Center.

Pročitano 66 puta